Sam Akpro sterft door entertainment
Hij heeft niet zo'n diepe stem als Tobi O'Kandi, maar de nieuwe postpunksound klinkt net zo opwindend.
En dat hebben ze bij Pitchfork ook begrepen. Sam Akpro mag op 9 november spelen op Pitchfork Paris en hij zal daar onder andere nieuwe single Death By Entertainment brengen. Bovendien tekende hij bij ANTI om die te onthullen. Deze postpunk-ruziezoeker is een nieuw soort beest van de in Peckham geboren artiest. Een veel melodieuzer wending die klaar is om de moshpits op gang te brengen die hem te wachten staan na het succes en de lovende kritieken op de ep 'Arrival', die eerder dit jaar werd uitgebracht.
In Death By Entertainment bloeden de gitaren van de feedback en de bas – het soort dat je in je botten voelt rammelen – draagt de urgentie van een hartslag met zich mee. Het zeer dansbare nummer voelt als een frontale botsing, zonder concessies te doen aan de rauwe, experimentele flair die hem de lofbetuigingen opleverde. Wij dachten meteen aan wijlen O.Children dat dertien jaar geleden met een gelijkaardige sound het grootste succes bereikte.
Akpro: "Dit nummer gaat over het verdovende gevoel dezelfde dag keer op keer te herhalen en hoe we ons dood amuseren om er maar doorheen te komen - een makkelijke ontsnapping aan het daadwerkelijk nadenken of veranderen van een situatie."