Masters Of Reality - Fotoreportage
Het Depot, 21 mei 2024
Toen wij de vijfenzestigjarige Chris Goss zo hulpeloos op het podium zagen schuiffelen, gaan zitten (hij ging enkele dagen geleden in Eindhoven nog door de rug) en vriendelijk vragen aan een crewlid of de effectpedalen iets korterbij konden, hadden we ons niet meteen verwacht aan dit puik staaltje woestijnrock.
Maar toen hij eenmaal goed en wel geïnstalleerd was en de gitaar omgegord had, ging het snel. Buiten Goss zaten er trouwens nog enkele bekenden bij Masters Of Reality: John Leamy (die meewerkte aan tal van de Masters Of Reality-albums) op drums, Paul Powell op bas en Alain Johannes op gitaar.
Die laatste fungeerde trouwens solo met sigaarkistgitaar ook als opener van de avond. Het goed gevulde depot in Leuven hing aan zijn lippen en lette extra op, toen hij het met Chris Cornell geschreven Disappearing One of het met Sound City Players opgenomen Making A Cross uit de 'Desert Sessions' inzette. Maar het echte geweld van Alain Johannes moest toen nog komen.
Want de combinatie Chris Goss en Alain Johannes werkt goed. Een beetje meester en leerling. Of meester en meester, want beiden bleken erg goed met de elektrische gitaar overweg te kunnen. In ieder geval kreeg het publiek van Het Depot waar het voor kwam: een fijne bloemlezing, gebracht door een straffe live band, gaande van indrukwekkende opener The Blue Garden uit het debuut van 1988 over het vette Third Man On The Moon tot het nieuwe, toegankelijke Sugar.
"Tot een volgende keer", kregen we voor het huiswaarts keren nog mee van Chris Goss. En daar houden we hem aan.